کارکرد های سپتیک تانک بتنی

کارکرد های سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک های بتنی از دیگر محصولات شرکت مهندسی کمپ می باشد که قیمت کم آن نسبت به سپتیک تانک ها پلی اتیلنی و پروسه کوتاه تولید، این محصول را به یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت تبدیل کرده است.

سپتیک تانک های بتنی با استفاده از میلگرد و سیمان تیپ 5 ضد سولفات در مقابل حمله های سولفاتی موجود در فاضلاب مصلح می باشند تا این محصول را در برابر فشار های ناشی از عوامل محیطی (به دلیل اینکه طریقه ی استفاده این سپتیک تانک ها به صورت دفنی میباشد باید در برابر فشار خاک های اطراف و یا زلزله دوام بیاورد )مقاوم سازد. دیواره های بیرونی سپتیک تانک ها را نیز به وسیله ی ایزوگام عایق بندی کرده تا از نفوذ آب های زیرزمینی به داخل و بلعکس از داخل به بیرون جلوگیری شده باشد.

سپتیک تانک های بتنی شرکت مهندسی کمپ با ظرفیت های 3 تا 11 متر مکعبی به صورت استوانه عمودی و پیش ساخته تولید می گردند. طریقه ی کار سپتیک تانک های بتنی چنین می باشد که این مخازن به وسیله ی یک دیواره جداکننده به دو قسمت نامساوی تقسیم می شوند به طوری که مواد جامد در قسمت اول ته نشین شده و چربی ها و روغن ها هم بر روی آب شناور می شوند. در سپتیک تانک به دلیل اینکه جامدات ته نشین شده در قسمت اول به وسیله ی باکتری های بی هوازی تجزیه می شود،مدت زمان زیادی طول میکشد تا مخزن سپتیک پر شده و نیاز به خالی کردن داشته باشد، لذا در حدود  ۳  یا  ۴  سال یکبار خالی کردن جامدات ته نشین شده در داخل سپتیک تانک کافی میباشد. امروزه با توجه به کم شدن منابع آب آشامیدنی، نیاز جهانی برای استفاده ی دوباره از پساب ها روز به روز افزایش میابد لذا استفاده ازسپتیک تانک که تقریبا بیش از 50 درصد از عمل تصفیه پساب را انجام می دهد بهترین گزینه برای استفاده دوباره در کشاورزی و سایر میباشد.(البته پساب خروجی از سپتیک تانک بلافاصله قابل استفاده نمیباشد و باید به یک واحد تصفیه فاضلاب یا پکیج تصفیه فاضلاب هدایت شود تا بتوان از آن استفاده نمود.)

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با قسمت فنی تماس حاصل فرمایید.